...happy new year!

Den 26 December så skulle jag och Rebbe egentligen gått till Debaser Medis som skulle haft en Michael Jackson-kväll. Men då dumma Debaser ställde in den kvällen så jag träffade jag Annelie istället!
Vi tänkte att vi skulle till Limerick, men när vi kom dit så var det stängt! Så vi hamnade på Anchor och där blev vi kvar! En riktigt kul kväll, som alltid när jag och Annelie är i farten!

Det är en helt underbar känsla att veta att man har en pojkvän nu när man är ute och man slipper ragg-tankarna...altså det är inte så att jag går ut för att ragga, men nu när det kommer fram folk behöver man inte ens tänka tanken, jag vet att jag har världens bästa som väntar på mig hemma i sin säng!!!!




Jag söp bort mitt kamerafodral och var välldigt ledsen över detta dagen efter, men då köpte min kära pojkvän ett nytt fint åt mig! Tack!! :-)




Sen var det plöttsligt den 31 december och Nyårsafton!! Jag och Marko var båda förkylda men ville ändå hitta på något så kvällen innan bestämde vi att fira hos Sofie och Tommy! (kan ju inte fira nyår utan Sofie lixom...) Dom bjöd oxå dit lite folk och vi tog med Markos kompis Pirre. Jag åkte hem till Marko på dagen och fixade mig och sen åkte vi alla tre till S & T. Dom hade gjort hemmagjord god pizza och så satt vi och drack och pratade och hade riktigt mysigt! Vid kvart över elva bestämde sig tydligen några (efter många diskutioner om vart vi skulle ta vägen) att vi skulle till en fest i Gröndal! Jag satt i telefonen och fick väldans brott iväg så vi tog med Pirres kylväska med vin och sprit och försökte få tag på taxi! Halv tolv var halva gänget iväg,men jag Sofie Marko och Pirre väntade fortfarande på vår taxi och började ana ett nyårsfirande på en parkeringsplatts...
Men slutet gott, allting gott...vi han fram till festen lagom till tolvslaget och firade ute i snön med Pirres megaflaska skumpa! Gott Nytt År!

ser ni fyrverkerierna...?

Tack alla som gjorde nyår till en riktigt kul kväll!!

PS: Nej, Sofie har inte börjat röka...


Den 1 Januari 2010 blev en väldigt lugn dag för oss. Men på kvällen så tog vi oss iaf in till stan och gick på bio med Markos bror. Vi såg:


På lördagen den 2 Januari så åkte jag och Marko hem till Sofie och Alfons och fikade och spelade Wii! Sen åkte vi och hämtade Tommy efter jobbet och så åkte vi och åt middag i Huddinge (tyvärr inte plankstek som jag hade velat ha för där var det stängt...) Trevlig dag!



Den 5 Januari åkte jag och hämtade min Guddotter Enny på dagis och så åkte vi världens kallaste buss till Globen och såg Disney On Ice! Vi hade en riktigt mysig dag tillsammans. Enny tyckte att det var jätteroligt och jag tyckte oxå att det var riktigt bra faktiskt!
Enny satt i mitt knä och lutade sig emot mig och vi satt där och tittade på de duktiga skridskoåkarna och för en sekund så kände jag mig faktiskt lycklig...
En känsla jag inte känt på mycket,mycket länge......
När det tog slut och vi samlat ihop oss och klätt på oss, det är inte lätt vill jag lova, så hämtade Mika oss och vi åkte och köpte mat och tog med oss och överraskade Nina på sjukhuset. Var där en stund och sen åkte jag hem och så kom Marko till mig... <3
En mycket bra dag helt enkelt!




Den 6 Januari var det Trettondedag Jul och ledigt från jobben så jag och Marko ville hitta på nått. Det blev att vi lånade mammas bil och åkte och hämtade hans kompis Erik och sen åkte vi till Sundbyberg och mötte Annelie och åt supergod Thai-mat! Sen var det meningen att vi skulle spela biljard, med det var 2 timmars väntetid! Så det blev inget :-( Men vi pratade om att hitta på nått på fredagen istället! Sen åkte vi och hämtade Eriks flickvän Linda på hennes jobb och körde hem dem. Sen åkte vi hem igen och sen körde vi hem Marko och sen var jag hos mamma på kvällen.

På fredagen, den 8 Januari, så blev det att vi skulle spela biljard istället! Vi hade bokat banor på Tommys jobb. (Tommy jobbade tyvärr inte) Jag åkte hem till Annelie när hon slutade jobbet och så gick vi en promenad med Nilma och sen fixade vi oss och åt hos henne. Sen åkte vi till Marko och tog en öl på en liten pub medans vi väntade på Pirre. Så åkte vi till bowlingen och mötte upp Erik och Linda.
Jag är SÄMST på bowling lärde jag mig den kvällen!! Helt galet att man kan va så dålig, vet inte vad jag gjorde för fel.... MÅSTE träna..... Men kul hade vi iaf och drack massa öl.
Sen blev det att Erik å Linda drog hem å vi andra åkte till Garbos, där var det mycket länge sen man var.
Men vi hade jättekul och drack massa öl och det blev visst lite dans oxå hehe.

Love You



På lördagen den 9 Januari var jag skapligt bakis... Blev en seg dag men efter dush och pizza var jag nästan människa igen :-) På kvällen skulle jag och Marko på middag hos Sofie och Tommy! Dom hade gjort jättemysigt och supergod mat (som vanligt!), kött i ugnen, supergod gratäng och sallad. Och världens sötaste efterrätt! (Varför tog jag inte kort??!) Det var som en muffinform gjort i choklad med vit chokladmousse i och ett litet chokladflarn! Sofie är en mästare på att hitta på små söta grejer, och det var så gott!!!
Sen spelade vi Wii (är mycket bättre på det än sport i verkligheten...) och lekte med Alfons och sen var det dax att åka till Kista och gå på bio! Vi skulle se:

Den var sådär...bra men äcklig som f*n. Tur att jag hade mössan som jag kunde hålla för ögonen. Det blev lite väl mycket blod och äcklo ibland....
Nä, måste sluta upp med skräckfilm tror jag. Och fyyyy för att vara instängd i en grotta!! Fick klaustrofobi-känslor så det räckte och blev över...
Men tack för en skoj kväll!!


Igår var vi hemma hos Markos bror och hans son och fikade och sen åt vi Indiskt i Liljeholmen.
Och idag har jag vart hemma.
Så! Uppdatering av blogg - check!
Har såklart hänt en massa annat oxå som alltid, men detta var väll det som jag kom ihåg mest av.
Nu ska jag försöka skriva av mig lite oftare!

Hoppas att alla är okej med de foton jag lagt ut, annars är det bara att höra av sig så tar jag bort!
Kan tänka mig att Annelie har en och annan åsikt hahahahah :-)
(Men du får säkert fler galna "gapet" bilder på mig i framtiden hahaha!)


Tjim å tjo!





Kommentarer
Postat av: Annelie

Lilla hjärtat, de heter BOWLING hahaha.

Å ja, ja har mycke hemskt å säga om dom där bilderna på den där äckliga rödtotten, men ja får väl bjuda på dom antar ja =)

2010-01-12 @ 08:24:45
Postat av: Sofie

Tack för rolig läsning, nu får du fortsätta blogga så en annan har nåt att roa sig med!

Love you too förresten <3

2010-01-12 @ 10:25:20
Postat av: jag

Hahahahaha skrattar HÖGT!! Ja jaklar BOWLING heter det, inte biljard dooh Men fick ju två av tre rätt iaf hahahahah :P

2010-01-14 @ 01:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0