the little things

Imorgon ska jag, mamma och Annelie gå till Orionteatern och se Carl-Einar Häckner! Ska bli så kul! Älskar att se han,han får alltid fram så mycket känslor i mig och jag går alltid hem och är kär i honom. :-) Han brukar ju komma med sin varieté till Grönan men i år så tar han det på Orionteatern som sagt istället. Skönt med innomhus då förra året var regnkatastrof! Aldrig sett så mycket regn, men vi satt där trogna ändå.
Kul tycker jag det är att min fina vän Annelie ska med,vilken tur att jag fick veta att hon oxå gillar honom! <3

I år heter varietén "Dom små grejorna"



"Gårdsten har format mig och lärt mig se saker från flera håll, lärt mig vara ödmjuk inför det jag har. Jag har lärt mig av att växa upp i Gårdsten att man kan välja. Att man påverkar sitt liv med sina val. Det gäller att man tror på sina drömmar. Att våga försöka.
Inte göra det för svårt. Det är dom små grejorna som räknas.
Man måste börja någonstans.

När världen rasar är det viktigast med dom du har närmast.
Dom nära och kära.
Här. Hit till varietén är alla välkomna.
Hit kan alla komma som förlorat något eller någon.
Här får alla plats som vill ha lite tröst.
I den gemenskapen.
Få ett varmt hopp. Det är viktigt för oss.
Det allra viktigaste är väl att ha en vän. Någon som man kan vara lite i snackartagen med.
Jag gillar att snacka. Varietéorkestern älskar musik. Jag älskar att trolla och presentera nya fina artister. Varietén på Liseberg har gjort i många år nu. Det är fint."

Carl Einar Häckner

För mer info se:
http://www.orionteatern.se/forestallning.asp?visa=92
http://www.carleinarhackner.com/

http://www.dn.se/kultur-noje/scen/hackner-flyttar-till-orion-1.929924

Kommentarer
Postat av: Annelie

Nu blev ja glad! "min fina vän..." Tack! <3 Ses om några timmar =)

2009-10-03 @ 11:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0