"Skavlan"...

...heter programmet som jag var med på ikväll. Alltså...jag satt i publiken. :-)
Och jag skulle vilja att detta enbart var ett glatt inlägg, men glädje varar inte länge. Så bara för att jag var glad och skulle se Peter Jöback, så börjar dom såklart prata Michael Jackson och där var sorgen igen.

Peter Jöback skulle vara gäst i programmet så i tisdags kväll fick jag ett mail om att man kunde vinna publikplattser. Jag tävlar såklart men förlitar mig inte till min enorma tur (skämt) utan tar saken i egna händer och tar (igår) kontakt med publikansvarige som lovar mig en platts i den annars redan fullbokade publiken.
Då blev lilla jag glad :)
Så idag bar det av till TV-huset för inspelning. Det var en kvinna som höll i publiken och hon fick oss att stå upp,skrika,skratta...ja det va ju lite jobbigt men sen drog det igång. Massa ointressanta (för mig) människor babblade i mun på varann tills det var dax för fina Peter att komma in. Och fiin var han :)
(nä,inga foton den här gången heller,tro mig jag försökte men allt går inte som jag vill)
Först blev han intervjuad,fin och väldigt utlämnade intervju där han berättde hemska händelser från sin barndom bl.a. och sen sjöng han en låt från nya albumet. Jag satt precis bakom honom när han sjöng och säger bara Mmmm *graaaaowr* (gör kattliknande rörelse med handen)
Han sjöng helt fantastiskt (som alltid) och det var skönt att få tänka på nått annat en liten stund och bara sitta där och lyssna.
För innan det var det en annan gäst, Ian Halperin, som nyss kommit ut med boken "Unmasked: The Final Years of Michael Jackson". Han är en författare med vad det verkar som lite paparazzi/stalker-varning. Han sa faktiskt mycket bra om Michael. Men även lite annat som jag tycker var mer personliga åsikter som han hade kunnat hålla för sig själv. Är det inte 100% sanning tycker jag inte man ska uttala sig om det i tv som om det vore en självklarhet. Men iaf. Innan han kom in så visade dom "This Is It"-trailern, och...jag såg ju inget men det räckte med att höra för att paniken skulle komma smygandes och tårarna börja rulla ner för kinderna. Sen satt jag å skaka en stund in i intervjun och höll för munnen tills han sa att Michael var en bra pappa m.m då började jag tok-applodera,kunde lixom inte hålla mig. Och tack å lov så började fler applodera med mig annars hade dom väll brytit och slängt ut mig. Sen var jag helt förvirrad och tom och snurrig ungefär till slutet av intervjun och jag lugnade först ner mig när Peter sjöng.
Känns dock lite tråkigt att Peter inte verkar bry sig speciellt mycket om Michael Jackson... Hade ju såklart gärna velat det,det hade lixom känts bra på nått konstigt sätt... men men. Men han sjöng med när trailern visades.
Och det var nog bland de underligaste upplevelser jag vart med om...
Jag hör Michael sjunga på konserten som aldrig blev av...och sitter och tittar på Peter som sjunger med...samtidigt som för två sekunder sen var jag lycklig att se Peter och nu bara sköljs över av en våg av smärta för min saknad för Michael...jag stirrar genom mina glansiga ögon på Peter och försöker skjuta undan alla känslor och bara fokusera på honom men det bli för mycket och tårarna kommer. Och jag bara stirrar på Peter och gråter och allting snurrar.........





"Skavlan" visas Fredag 9 Okt Kl. 21.00 på SVT 1. Repris 10/10,11/10 & 15/10.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0