here on day, gone one night...

Nä...det blev ingen lägenhet. Och min besvikelse är stor. Var väll helt enkelt inte meningen,och med tanke på min situation och ekonomi förmodligen för det bästa..men ändå!! Den var perfekt!!
Jaja...

Spolar tillbaka tiden lite...

För länge sen så bokade jag biljetter till Madonna-konserten i Göteborg den 8 Augusti. Efter det som hände med MJ så känns inget kul längre, men bestämde mig ändå för att åka på konserten. Jag menar, hur många gånger kommer man få se Madonna lixom? Jag och mamma ålte till Göteborg och där var det tokfint väder och vi hade två mysiga dar då vi typ åt mest hela tiden :).
Konserten var faktiskt riktigt bra. Det var HUR MYCKET FOLK som hellst!! Har nog aldrig varit bland så mycket folk sen jag såg Michael... Men då stog jag ju lixom längst fram vid scenen så man fick ju aldrig riktigt se alla dessa människor.
Vi hade bra sittplattser vid sidan om scenen. Riktigt nöjd faktiskt. Utanför lyckades jag,förutom att få tag på ett konsertprogram (med massa konstiga bilder på Madonna som boxare eller vad det var i), får tag på en helt nyutgiven "bok" om Michael Jackson. Lycka!!
Det var riktigt fint väder och mysigt  med utomhuskonsert. Men Madonna gick inte på förns vid kvart i tio så då hade det blivit mörkt. De gamla låtarna var bäst, förutom "La isla bonita" som hon gjort om till nått hemskt. Och nån konstig gubbe som spelade konstig folkmusik. Nej tack. Britney Spears fick oxå va med på ett hörn, eller snarare på en monitor som sänktes ner från taket. Och Michael... Mitt i "Holiday" gör Madonna en tribute-grej till Michael där det hoppar upp en liten MJ-kopia och dansar och MJ spelas högt i högtalarna. Hela publiken blir vild för förrsta gången på hela kvällen och ställer sig upp! Vildast är jag, som står upp, skriker och gråter. (hade ingen aning om att jag skulle reagera så starkt) Samtidigt försöker jag filma...dömt att misslyckas. Sen kunde jag inte sluta gråta men var ju tvungen, så folk inte misstog min gråt för MJ som gråt för Madonna.. Love You Michael...
Jaja, kul var det att ha sett henne iaf. På hemvägen var det lika mycket folk som på ditvägen, köerna utanför restaurangerna var fortfarande långa och det var lite utomlandsfeeling över hela grejen.




precis innan..





Var oxå såklart förbi stjärnan utanför Liseberg och la en ros. Det fick alla som gick förbi att stanna till eller titta till och tänka på Michael... Två små barn fick jag jaga bort och en tant försökte stjäla den men då sprang jag och tog tillbaka den och sa -den är till Michael! Undrar vad hon tänkte...... R.I.P Michael Jackson
 

På måndagen var det roliga över och det tråkiga tog vid. Eller, sorliga... Min farbror Greger gick bort väldigt snabbt och oväntat för några veckor sen och nu var det dax för begravning. Aldrig sett min pappa så ledsen tror jag,även fast han försökte att inte visa det. Jag fick träffa min bror Tomas, och mina två kusiner som jag inte träffat på många,många år. Så som min kusin sa, inget ont som inte har nått gott med sig... Men är ändå så ledsen för deras skull och för att vi skulle ses under dessa omständigheter, eller hur man säger. Men det kändes jättebra att få träffa dom igen, och efter den fina utomhusbegravningen och fikat, åkte de närmsta hem till min kusin Anne-Li och hennes man och pratade och grillade. Vi blev kvar ända till midnatt. Så en jobbig dag fick ändå ett fint slut.
Men jag tänker på er, pappa, anne-li & kattis.
Ush vad hemskt...... V.I.F farbror.


Mycket hemskt har hänt denna sommar, och fast jag inte badat en enda gång och inte fått knappt någon sol på min bleka kropp är jag nästan glad för att den snart är över. Kanske hemska saker kan sluta hända...
Det senaste är att en av mina närmasta vänner förlorat både sin moster OCH sin mormor innom loppet av två veckor...
Tänker på dig oxå, vännen...

Imorgon ska Christina fixa mina naglar, tack gumman!!

Bye 4 now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0